Prelegenci
Piotr Berzyński
Inchcape Polska
Od początku swojej kariery w branży automotive związany z firmą Inchcape Polska, gdzie przez 17 lat zdobywał doświadczenie na różnych stanowiskach – od handlowca po menedżera. W 2019 roku został dyrektorem oddziału Inchcape Warszawa, zaś w zeszłym roku awansował na stanowisko krajowego dyrektora ds. sprzedaży i operacji komercyjnych. W nowej roli odpowiada w Inchcape Polska za rozwój sieci sprzedaży samochodów marek BMW i MINI oraz obszaru usług posprzedażowych. W swoim strategicznym podejściu do prowadzenia biznesu i zorientowania na wyznaczone cele nieustannie podkreśla, że na pierwszym miejscu zawsze stawia klienta i jego potrzeby.
Tomasz Betka
Miesięcznik Dealer
Dziennikarz, od 2016 r. redaktor naczelny miesięcznika "Dealer”, wcześniej przez ponad 5 lat sekretarz redakcji. Autor kilkuset artykułów poświęconych branży dealerskiej, redaktor wydania „Złotej Księgi na 25-lecie rynku dealerskiego w Polsce”. W przeszłości związany m.in. z gazetą „PDF” (szef działu dziennikarstwo) oraz portalem UniaEuropejska.org (jako naczelny).
Swoją 25-letnią karierę w branży motoryzacyjnej zaczynał od działów posprzedażowych marek Renault i Ford. W latach 2010–2020 pracował w Bawaria Motors Janki – od 2013 roku jako dyrektor obsługi posprzedażnej. Trzy lata temu awansował, obejmując tę funkcję w Emil Frey Polska. Odpowiada dziś za wszystkie oddziały posprzedażowe w grupie, do której należą marki dealerskie takie jak BMW Bawaria Motors, Mercedes MB Motors, Skoda Bohemia Motors Janki, VW City Motors Gdańsk czy blacharnia-lakiernia PGArt Motors.
Przemysław Celej
Emil Frey Polska
Bartosz Czerwiński
Carmen (GetCarmen.com)
Dyrektor ds. technologii w popularnej na amerykańskim rynku motoryzacyjnym firmy technologicznej Carmen. Ceniony ekspert z zakresu komunikacji z klientem oraz sprzedaży z wykorzystaniem nowych technologii. Zwolennik integralności zarządzania biznesem dealerskim z nowoczesnymi rozwiązaniami online. W przeszłości m.in. szef działu innowacji w Hyundai Irlandia (za jego „kadencji” Hyundai stał się najchętniej kupowaną moto-marką w Irlandii).
Piotr Darznik
Grupa Zdunek
W branży automotive od 11 lat. Ma za sobą "książkową" ścieżkę rozwoju zawodowego. W Grupie Zdunek zaczynał jako doradca serwisowy, później awansował na kierownika serwisu. W swojej pracy w aftersales mocno koncentrował się na "mechanice" - w ciągu 5 lat prowadzony przez niego serwis zwiększył sprzedaż rbg o 100%. Od 2020 roku na stanowisku dyrektora obsługi posprzedażnej - zarządza ponad 100 pracownikami i procesami w 7 różnych działach.
Partner w Interim Management Solution, zajmujący się wdrażaniem kompleksowych programów zarządzania zastępczego i transformacji biznesowej, z 25-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Wiedzę i umiejętności zdobywał na wielu poziomach menedżerskich w obszarach sprzedaży, marketingu, rozwoju biznesu, restrukturyzacji czy sprzedaży flotowej, m.in. na stanowisku dyrektora zarządzającego w Kia Motors czy dyrektora marek Citroen i DS w Polsce.
Sebastian Domeracki
Interim Management Solution
Paul Gogoliński
Total Fleet Solutions
Szkot polskiego pochodzenia. Swoje ponad 30-letnie doświadczenie w sektorze finansowym i motoryzacyjnym zdobywał w Europie i RPA, m.in. jako dyrektor zarządzający w Daimler Chrysler Fleet Management i Business Lease Polska. Współzałożyciel i pierwszy prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Wielokrotnie doceniany i nagradzany za pracę na rzecz rozwoju branży flotowej, laureat nagród takich jak „Ludzie Dekady Branży Flotowej” czy „100 najbardziej wpływowych osób branży flotowej”. Wieloletni wykładowca i prelegent licznych wydarzeń w Wielki Brytanii, Polsce i RPA. Autor specjalistycznych publikacji w prasie biznesowej i motoryzacyjnej. Partner w Total Fleet Solutions, firmie konsultingowej w obszarze szeroko rozumianego zarządzania flotą pojazdów.
Marcin Kardas
Autovista Polska
Doświadczony analityk specjalizujący się branży motoryzacyjnej. Od 1999 roku związany z Autovista Polska, gdzie początkowo był odpowiedzialny za analizę rynku pojazdów użytkowych, a obecnie zarządza pracą działu badania rynku, zajmującego się m.in. opracowywaniem danych analitycznych, rozwojem narzędzi do wyceny i prognozowaniem wartości samochodów. Zaangażowany w wiele projektów motoryzacyjnych, w tym specjalistyczne szkolenia i międzynarodowy consulting przy wprowadzaniu na rynek nowych modeli aut.
Partner zarządzający firmy DCG Dealer Consulting, wydawcy miesięcznika „Dealer” oraz organizatora największych branżowych imprez w Polsce (m.in. Kongres Dealerów, Forum TOP100, Dealerskie Forum Inwestycyjne). Ekspert rynku dealerskiego i europejskiego prawa motoryzacyjnego (zwłaszcza w zakresie GVO/VBER). Autor setek publikacji prasowych, kilku książek oraz twórca i wykładowca kilkunastu programów szkoleniowych dla branży dealerskiej. Pomysłodawca i animator wielu programów biznesowych i PR na rynku motoryzacyjnym w Polsce (m.in. „ISO – Motor Sukcesu”, „Twój samochód – ty decydujesz”, „Dealer Dobrych Uczynków”, „Karta Ratownicza w Pojeździe).
Marek Konieczny
DCG Dealer Consulting
Wojciech Kordalewski
ASE Global
Zanim rozpoczął pracę jako konsultant ASE Global, doświadczenie w branży zdobywał, pracując na różnych stanowiskach w stacjach dealerskich w Polsce i za granicą. Przez wiele lat związany był z Grupą PGD, przechodząc przez różne szczeble struktury zarządczej – piastował m.in. funkcję dyrektora generalnego oraz prezesa zarządu PGD. Obecnie realizuje konsultacje, programy naprawcze i projekty szkoleniowo-coachingowe dla właścicieli i kadry kierowniczej dealerstw. Koncentruje się na wszystkich aspektach poszczególnych działów firmy: począwszy od ludzi i procesów, poprzez przychody i marże, na kosztach kończąc. Lider i wykładowca Dealer Akademii.
Kamil Kozieł
PrezART
Trener personalny i ekspert w zakresie wystąpień publicznych i budowania przekazu. Prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady z zakresu storytellingu. Twórca „metodyki 4 warstw”, która pozwala oszacować wartość i emocje w czasie prezentacji. Doradzał kilkuset firmom w tworzeniu strategii marketingowych. Charyzmatyczny mówca i prelegent obecny na licznych konferencjach (jego prezentacja na Kongresie Dealerów w 2022 roku została najlepiej ocenianym wystąpieniem, uzyskując 9,89 na 10 punktów).
Jeden z najbardziej doświadczonych w Polsce strategów i projektantów usług. Współzałożyciel Very Human Services – agencji zajmującej się badaniem trendów, moderowaniem modeli biznesowych i strategicznym doradztwem dla firm i sektora publicznego. Wśród jego klientów są BMW, Audi czy Volkswagen Group Polska. Projekty, które prowadził, zostały uhonorowane wieloma nagrodami – m.in. „Red Dot Design”, „Power of Content Marketing” czy „Honeycomb Awards”.
Wojtek Ławniczak
Very Human Services
Szymon Manicki
Grupa Zdunek
Pasjonat motoryzacji, od początku pracy zawodowej związany z branżą, a konkretnie z Grupą Zdunek. Zaczynał od stanowiska doradcy serwisowego i gwarancyjnego Renault, potem awansował na stanowisko kierownika serwisu Nissana w oddziałach w Gdyni i Gdańsku. Od 5 lat kierownik blacharni-lakierni koncentrującej się na markach BMW i Renault.
Jerzy Martini
Martini i Wspólnicy
Partner i współzałożyciel kancelarii MartiniTAX z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze podatku VAT i prawa europejskiego. Ośmiokrotny zdobywca tytułu najlepszego Doradcy Podatkowego w Polsce/Lidera w kategorii VAT (Ranking „Rzeczpospolitej”). Przewodniczący zespołu VAT Rady Podatkowej przy Konfederacji Lewiatan. Autor książek i licznych publikacji w czasopismach specjalistycznych i prasie biznesowej. Wielokrotnie reprezentował przedstawicieli branży motoryzacyjnej w sprawach podatkowych, a do jego sukcesów można zaliczyć pierwszą polską sprawę przed Trybunałem Sprawiedliwości UE dotyczącą prawa do odliczenia VAT przy nabyciu samochodów z tzw. kratką.
Mateusz Ossowski
Niebezpiecznik.pl
Ekspert w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Od 2019 r. związany z serwisem Niebezpiecznik.pl, gdzie koncentruje się na zagadnieniach dotyczących ataków socjotechnicznych oraz prowadzi szkolenia. Swoją praktyczną wiedzę przekazuje w łatwo przyswajalny sposób, zawsze opierając się na przykładach, co mocno doceniają szczególnie osoby „nietechniczne”. Dotychczas przeprowadził około 300 szkoleń i wystąpił na ponad 100 konferencjach w Polsce i za granicą.
Krzysztof Romański
DCG Dealer Consulting
Partner oraz kierownik działu badań i analiz w firmie doradczej DCG Dealer Consulting. Twórca jedynego w Polsce niezależnego „Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych ze współpracy z importerami”. Od początku realizacji badania, czyli od 2007 roku, prowadzący oraz koordynujący cały projekt. Związany z branżą dealerską od ponad 15 lat. Autor wielu specjalistycznych raportów i analiz dotyczących polskiego rynku motoryzacyjnego na rzecz krajowych oraz międzynarodowych opracowań.
Jacek Sowa
FordStore Łódź
Od prawie trzech dekad związany z marką Ford. Pracę zawodową rozpoczął jako handlowiec w stołecznym dealerstwie, a następnie przeszedł na stronę importera. Przez 23 lata w Ford Polska pracował na różnych stanowiskach menedżerskich – w działach homologacji, serwisu i sprzedaży, po czym awansował do struktur europejskich marki – Ford of Europe, gdzie został menedżerem odpowiedzialnym za szkolenia. Od 2019 r. związany był przez kilka lat z toruńskim dealerstwem Auto Styl, w którym wykorzystywał swoje doświadczenie jako dyrektor zarządzający. W lipcu br. podjął nowe wyzwanie – prowadzi teraz salon Forda w Łodzi.
Wspólnik w firmie szkoleniowo-badawczej OTAWA Group, trener sprzedaży, certyfikowany coach i mediator, wykładowca Dealer Akademii. Od 25 lat realizuje projekty szkoleniowe, badawcze i doradcze skierowane do branży automotive, łącząc wiedzę z zakresu psychologii z własnymi doświadczeniami menedżerskimi i sprzedażowymi. Jego szkolenia z obsługi klienta, negocjacji czy efektywnej komunikacji wspierają zespoły handlowców i doradców serwisowych wielu wiodących marek motoryzacyjnych.
Grupa Doradcza Otawa Group
Tomasz Otawa
Paweł Tkaczyk
MIDEA
Strateg marki, specjalista od nowoczesnego marketingu i psychologii konsumenta, który od 20 lat pomaga małym i dużym firmom w zdobywaniu rynków. Jego klientami są m.in. Sony, HBO, Orange i liczne startupy, takie jak LiveChat czy Brand24. Autor nagradzanych książek, bloga i licznych artykułów w prasie branżowej. Ceniony szkoleniowiec i wykładowca akademicki.
Andrzej Trutkowski
Nowe Motywacje
Trener biznesu z blisko 30-letnim doświadczeniem. Od 2006 roku związany z grupą Nowe Motywacje, początkowo jako senior trener, a obecnie jako dyrektor merytoryczny ds. jakości. Specjalizuje się w projektach z zakresu przywództwa i zarzadzania, systemów HR oraz umiejętności osobistych. Szkoli handlowców sieci dealerskich (produkt, umiejętności sprzedażowe, postawy) i prowadzi projekty wspierające wdrożenie kadry zarządzającej w branży automotive. Współpracował m.in. z Man Truck, General Motors, Volkswagenem, Audi, Hyundaiem, Satem i Cuprą czy firmą Goodyear.
Pasjonat motoryzacji, związany z branżą automotive od 2003 roku. Doświadczenie zdobywał w Toyota Motor Poland i w strukturach PSA, piastując kierownicze stanowiska w działach sprzedaży i marketingu. Jako jeden z pierwszych w Polsce menedżerów ds. samochodów używanych współtworzył i nadzorował wielomarkowy program odkupu i sprzedaży aut z drugiej ręki Toyota Pewne Auto. Obecnie menedżer ds. rozwoju biznesu w Autorola Group odpowiedzialny za wdrażanie platformy Indicata, programu analitycznego wspomagającego procesy sprzedaży i zarządzania stokiem aut używanych w firmach dealerskich i importerskich.
Krzysztof Stańczak
Autorola Group
Dariusz Wołoszka
INFO-EKSPERT
Analityk rynku, dziennikarz i pasjonat motoryzacji. Od 22 lat zdobywa doświadczenie w firmie INFO-EKSPERT, zajmującej się tworzeniem narzędzi do profesjonalnej wyceny pojazdów i badaniem rynku, gdzie obecnie pełni funkcję wiceprezesa zarządu. Przez ostatnie kilkanaście lat odpowiedzialny za współpracę z klientami flotowymi, analizę wartości rezydualnych oraz rozwój narzędzi do ich prognozowania.
Dyrektor ds. customer experience i rozwoju sieci dealerskiej SEAT & CUPRA w Polsce z 12-letnim doświadczeniem w branży automotive. Swoją karierę rozpoczął w 2011 r. w marce Skoda, współtworząc strategię komunikacji bezpośredniej marki z jej klientami. Następnie przez 6 lat zajmował się rozwojem sieci dealerskiej marki SEAT. Od kilku lat odpowiedzialny za doświadczenie klienta, strategię rozbudowy sieci dystrybucji, rentowność dealerów oraz rozwój osobisty zespołu w marce CUPRA.
Tomasz Wróbel
SEAT & CUPRA
Ekspert w dziedzinie zarządzania biznesowego w branży automotive. Swoje doświadczenie zdobywał m.in. jako dyrektor biura ASE Global w Polsce, odpowiedzialny także za rynek w Czechach i na Słowacji. Pracował z dealerami z całej Europy, wdrażając w ich firmach nowoczesne systemy raportowania finansowego. Obecnie prowadzi liczne kursy z zakresu zarządzania wskaźnikowego stacją dealerską dla właścicieli dealerstw, ale też kierowników poszczególnych działów firmy.
Michał Wąsik
KPI Outsourcing
Andrzej Rogala
Carsed
Z motoryzacją związany od ponad 30 lat. Przeszedł modelową ścieżkę kariery – od stanowiska mechanika, przez mistrza warsztatu, kierownika serwisu, aż po dyrektora obsługi posprzedażnej, którego funkcję sprawuje od 2014 r. W pracy stawia na zgrany, dobrze wyszkolony zespół i ustawiczny rozwój. Uczestnik wielu projektów motoryzacyjnych realizowanych we współpracy z importerami i dostawcami rozwiązań dla branży automotive.
Manager z 25-letnim doświadczeniem w branży, zdobywanym zarówno w kraju, jak i za granicą. Umiejętności związane z zarządzaniem przez cele, jak również w zakresie kontrolingu, nabywał, piastując stanowiska kierownicze w działach technicznych i handlowych. Od 8 lat pracuje w Mazda Mirai Motors, gdzie pełni funkcję dyrektora działów posprzedażnych.
Marek Sroka
Mazda Mirai Motors
W branży motoryzacyjnej od niespełna 20 lat, związany głównie z sektorem blacharsko- lakierniczym. Obecnie, jako dyrektor ds. rozwoju biznesu blacharsko-lakierniczego, współzarządza warsztatami w 13 oddziałach. Za klucz do sukcesu uważa stawianie na pierwszym miejscu człowieka – tak klienta, jak i współpracowników. Realizuje ambitne cele biznesowe m.in. dzięki pracy w oparciu o wskaźniki KPI i dokładnej analizie sytuacji.
Artur Nafalski
Grupa Cichy-Zasada
Obserwuj nas na:
ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa